zondag 16 oktober 2011

Dear Jane, Poppenquiltje

Ik ben druk bezig met het doorquilten van het poppenquiltje. Omdat er zulke kleine stukjes inzaten heb ik besloten om zonder tussenlaag te quilten. Het ziet er wel anders uit dan met tussenlaag, dus voor het volgende kleine quiltje ga ik op zoek naar de dunste tussenlaag die ik kan vinden. Ik moet toegeven dat ik het patchen veel leuker vind dan het quilten. Misschien komt dat omdat ik er niet zo goed in ben. Ik hoop dat ik er door de cursus van Ted beter in word en er meer plezier in ga krijgen. Het kriebelt wel om het ook eens op de naaimachine te proberen. Poppenquiltjes zijn niet zo groot, dus wel handig om op te oefenen.

Ook 2 blokjes gemaakt van de Dear Jane. Ik heb mijn stofjes eens goed bekeken en mis nog lila stofjes.
Ook oranje stofjes kunnen er nog bij. Ik blijf zoeken. Heb nog tijd genoeg, ben immers pas begonnen met dit project. Er zijn helaas niet zo heel veel winkels die reproductiestoffen hebben van de jaren 30.





Het fotograferen van de lapjes is al een kunst op zich heb ik gemerkt. Ik ben van alles aan het uit proberen. Met flitser, zonder flitser, daglicht, kuntstlicht, verschillende achtergrondstofjes, etc. Misschien moet ik er eens buiten wat foto's van maken om de stofjes zo echt mogelijk te laten lijken.

Ondertussen probeer ik ook nog een beetje van het prachtige weer te genieten. Vrijdag hebben we een bezoek gebracht aan het Muiderslot. Ik was er nog nooit geweest. Maar ondanks de rondleiding met de gids vond ik het allemaal wat tegen vallen. Het is heel mooi gerestaureerd, maar ik had graag wat meer gebruiksvoorwerpen uit het verleden willen zien. Nu is het vooral ingericht als educatie voor kinderen.




Kijk eens naar die prachtige blauwe lucht! Het was goed weer om te fotograferen. Ondanks de herst was er in de tuin ook van alles te zien.
Ook de roofvogels waren heel mooi. Helaas hebben we die niet aan het werk gezien.




3 opmerkingen:

  1. Ik ben benieuwd hoe je poppenquiltje er ui komt te zien. Ik gebruik zelf wel een flanel als tussenvulling, dit is niet zo dik en er zit toch iets tussen. En wat een leuke DJ blokken maak je.
    Groetjes Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooie blokjes van de dear jane heb je gemaakt! hoelang ben je er mee bezig ?

    ik ben nl overnieuw begonnen in een andere kleuren het wordt blauw wit .
    christine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schattig poppenquiltje. En net begonnen met de Dear Jane, heerlijk. Dan ga je een superleuke tijd tegemoet. (Ik spreek uit ervaring)

    BeantwoordenVerwijderen