dinsdag 18 oktober 2011

Poppenquiltje




Het poppenquiltje is af!
De beertjes zijn er erg blij mee. Het quiltje is een pakketje van de poppenquiltjes club van Quilt it & Dotty.
Het is gequild zonder batting, maar dat zal ik niet meer doen. Alhoewel het er erg antiekerig uitziet, mis je toch een beetje de schaduw van de steekjes. Vorig jaar ben ik lid geworden van de poppenquiltjes club, maar omdat ik druk bezig was met de antieke quilt heb ik nog een paar pakketjes liggen. Leuk!
Ik vind het leuk om te doen. Het effect is zo leuk van deze kleine quiltjes en je hebt weer snel eens een affo.

Het huiswerk voor de traditionele handquilten cursus is ook af. Het was een behoorlijk karwei.
Maar het is getekend, gesandwiched en ik heb er extra stroken aangezet voor het quilten.
Morgen gaan de eerste steekjes gemaakt worden en ik heb er zin in! Zodra het quiltwerk te zien is, zal ik hiervan foto's op mijn blog zetten.

Het is druilerig weer, dus vandaag ga ik lekker verder met mijn Dear Jane. DH is thuis en heeft me beloofd wat blokjes op freezerpaper te tekenen. Gaat het wat sneller. Komt helemaal goed dus. Vaak is het naaien van zo'n blokje minder werk dan de voorbereiding. Dus alle hulp is welkom. Ik heb nog wat jaren 30 stofjes besteld en hoop dat ze snel arriveren.

5 opmerkingen:

  1. Hallo
    Karin

    ja het is echt quilt weer he?
    ik ga zo ook ee blokje uitprinten . en ik vindt het wel een leuk idee om het samen tedoen . ik heb nu vier blokjes. hoe veel ik er per week ga doen ? heb geen idee ben met vele quilts bezig maar er is 1 bijna klaar met doorpitten daarom ben ik begonnen met de dear Jane. ik hoop elke week in elkgeval 1 temaken en doe elke maandag een update .

    christine
    p/s je poppenquiltje is een snoeppie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is prachtig geworden Karin !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. een blokje per week minimaal goed idee !!!!!

    christine

    BeantwoordenVerwijderen